Bordspellen
Spellen
Hall of Fame
Top 10
Wat moet je spelen ?
Who is Who
Overthehill.com
Leuke links
Online spelen
Trans America
Clans
Potala

Inloggen

FAQ
Logboek
2016
Logboek 2016

 

 

Technische & Tactische tips

Tip 1

Aan het begin van het spel krijg je 8 speelstukken (2 Gargoyles, 2 Centaurs, 2 Ogres, een Angel en je Titan), die je in twee legioenen van 4 moet opdelen. Vroeger zweerde ik bij het opsplitsen van de duo's, dus in beide legioenen een Centaur, een Gargoyle en een Ogre, zodat je je kansen om vaak een gebied te vinden waar je een monster kunt vinden maximaliseert. Daar ben ik van teruggekomen.
Volgens mij kun je het beste de beide Gargoyles bij de Titan stoppen en dan met dat stapeltje langs de rand hobbelen. De Brush en de Jungle liggen immers vooral aan de rand. Aan de rand is dat stapeltje het moeilijkste te pakken en toch kun je er lekker recruteren en heb je eenmaal Serpenten bij je Titan, dan is dat stapeltje heel moeilijk te pakken, zeker defensief in de Jungle. Het allerlekkerste is het om dan later een stapeltje af te splitsen en dat achter je Titan-stapeltje aan te laten sjokken ter bescherming in de rug.

Aan de andere kant, als tegenstanders opletten, dan kennen ze deze tactiek natuurlijk en kunnen ze je pakken. En dan is het natuurlijk beter om wel zulke stapeltjes te maken, maar de Titan stiekum toch ergens anders onder te brengen, totdat ze ook dat weer in de gaten hebben, en dan kun je juist beter.….

Tip 2

Zorg dat je eerst de derde Cyclops in je bos en jungle stapeltje krijgt en ga dan pas voor de Gorgons. Die derde Cyclops heb je nodig voor de Behemoth en die heb je weer nodig voor de Serpenten. Die serpenten zijn geweldig.

Tip 3

Als je toevallig een stapeltje met een vijandige Titan treft en je hebt een beetje bewegelijke monsters in dat stapeltje, geef je dan niet over, ook al weet je dat je niet zult winnen. Probeer dan vooral de monsters te pakken, waarmee hij zich verder kan versterken en laat Angels, Warlocks, Guardians en dat soort volk met rust, die komen later wel.

Tip 4

Zit je Titan ondanks alle goede bedoelingen toch in een te zwak stapeltje en kan je je niet meer snel versterken, ga dan als de sodemieter naar de Toren. Ten eerste is dat het beste te verdedigen en bovendien kun je daar nog Warlocks en zo krijgen.

Tip 5

Probeer je stapeltjes altijd zo mobiel mogelijk te plaatsen. Het liefst op plekken, waar je meerdere kanten op kunt. Naast of in de toren zijn prima plekken, plekken met zetdwang en plekken langs de rand zijn waardeloos.

Tip 6

Ook het splitsen moet je eigenlijk vooral op mobiele plaatsen doen, waar je meerdere kanten op kunt.

Tip 7

In gevechten mogen alleen die monsters klappen uitdelen, die naast elkaar staan. Bovendien mogen alleen die monsters bewegen, die nog niet aan het vechten zijn. Stel je zo op, dat jij het eerste contact maakt, dan kan je meteen een situatie creeeren, dat jij in de eerste gevechtsronde meer klappen uit kan delen dan je tegenstander. De eerste klap… Zeker met beweeglijke monsters (met een hoge skillfactor) is dat goed mogelijk.

Tip 8

Als een gevecht in 7 rondes niet beslist is, dan verliest de aanvaller onmiddellijk. In sommige gebieden, bijv. de desert of de woods, kan jij je als verdediger permitteren om een defensieve stelling in te nemen en je tegenstander te dwingen aan te vallen, vaak met een duidelijk nadeel. Zijn er een aantal rangestrikers bij de tegenstanders, dan is dat vaak niet zo'n goed idee, dan word je geraakt. In rustiger gebiedssoorten, zoals de plains, maakt het allemaal niet zoveel uit, vaak kun je ze dan maar het beste op een rij zetten, zodat je geen nadelige overtalsituatie krijgt.

Tip 9

Lees voordat je begint nog even goed de teleport-regel. Die kan heel verrassend uitpakken en veel mensen vergeten het.

Cycloop

Lees ook de recensie... Terug naar het overzicht

 

Luister


Lees


Speel


Reacties